§1 Definicje:
Ład Korporacyjny (ang. corporate governance) to całokształt działań i regulacji ukierunkowanych na zapewnienie równowagi pomiędzy interesami wszystkich podmiotów zaangażowanych w funkcjonowanie danej spółki (inwestorów, kadry zarządzającej, pracowników i dostawców), co sprzyja jej rozwojowi.
Kodeks Etyczny jest zestawieniem wartości moralnych będących kluczowym wyznacznikiem postępowania Firmy i jej pracowników. Celem jest kształtowanie właściwej kultury pracy wewnątrz Firmy oraz pomiędzy Firmą a jej otoczeniem.
§2 Podstawy sporządzenia oświadczenia o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego
W Polsce zasady ładu korporacyjnego, zebrane w dokumencie „Dobre praktyki w spółkach publicznych”, po raz pierwszy zostały inkorporowane przez władze Giełdy papierów Wartościowych w Warszawie we wrześniu 2002 r. Dokument ten wskazywał podstawowe zasady etyki biznesowej, jakimi w codziennej działalności powinny kierować się spółki giełdowe. Kolejna wersja zasad – „Dobre praktyki w spółkach publicznych 2005” – obowiązywała od początku 2005 r. do zakończenia 2007 r.
Obowiązujący Dokument prawny:
-
Uchwała Rady Giełdy Nr 12/1170/2007 z dnia 4 lipca 2007 r. w sprawie uchwalenia „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW”
§3 Profil i misja spółki:
Firma zajmuje się przede wszystkim hurtową i detaliczną sprzedażą: paliw silnikowych, olejów i smarów, olejów opałowych, gazów płynnych (LPG), gaczy i parafin. Celem działania jest rzetelne, kompetentne i profesjonalne świadczenie usług handlowych w kraju i za granicą.
§4 Organy zarządzające i nadzorcze spółki:
Zgromadzenie wspólników
-
Zgromadzenie jest zwoływane i przygotowywane zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych i wynika z umowy Spółki.
Rada Nadzorcza
-
Pan Zdzisław Sikorski – Przewodniczący RN
-
Pani Magdalena Sikorska – Sekretarz RN
-
Pan Czesław Sadkowski – Członek RN
Zarząd
-
Pan Adam Sikorski – Prezes Zarządu
-
Pani Małgorzata Garncarek – Członek Zarządu
-
Pan Przemysław Podgórski – Członek Zarządu
§5 Zasady ładu korporacyjnego spółek notowanych na GPW stosowane przez Unimot Express
Spółka prowadzi przejrzystą i efektywną politykę informacyjną, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych metod, jak i z użyciem nowoczesnych technologii, zapewniających szybkość, bezpieczeństwo oraz szeroki dostęp do informacji.
Spółka zapewnia efektywny dostęp do informacji niezbędnych do oceny sytuacji i perspektyw spółki oraz sposobu jej funkcjonowania.
Spółka zapewnia funkcjonowanie swojej strony internetowej w języku angielskim.
Członkowie rady nadzorczej posiadają należytą wiedzę i doświadczenie oraz są w stanie poświęcić niezbędną ilość czasu na wykonywanie swoich obowiązków. Członkowie rady nadzorczej podejmują odpowiednie działania, aby rada nadzorcza otrzymywała informacje o istotnych sprawach dotyczących spółki.
Każdy członek rady nadzorczej kieruje się w swoim postępowaniu interesem spółki oraz niezależnością opinii i sądów, a w szczególności dba i to by:
-
nie przyjmować nieuzasadnionych korzyści, które mogłyby rzutować negatywnie na ocenę niezależności jego opinii i sądów,
-
wyraźnie zgłaszać swój sprzeciw i zdanie odrębne w przypadku uznania, że decyzja rady nadzorczej stoi w sprzeczności z interesem spółki.
Członkowie zarządu uczestniczą w obradach zgromadzenia wspólników w składzie umożliwiającym udzielenie merytorycznej odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie obrad zgromadzenia.
§6 Kodeks Etyki wyznawany przez spółkę Unimot Express
Zasady ogólne
-
Przestrzeganie obowiązującego porządku prawnego
-
Poszanowanie zasad uczciwości biznesu i zdrowej konkurencji
-
Szacunek dla godności człowieka i zasad kulturowych
-
Dbałość o środowisko naturalne
-
Transparentność/ otwarta komunikacja z instytucjami zewnętrznymi
-
Apolityczność
Pracownicy
-
Zapewnienie godnych i przyjaznych warunków pracy
-
Zdrowie i bezpieczeństwo pracy
-
Równe szanse zatrudnienia, awansu/rozwoju zawodowego
-
Ochrona prywatności danych pracownika
-
Zakaz konkurencji oraz przyjmowania/ oferowania znacznych korzyści majątkowych
Klienci i Kooperanci
-
Sprawna, uprzejma obsługa klientów
-
Staranny dobór produktów i kompleksowa obsługa
-
Terminowa realizacja zamówień
-
Budowanie trwałych, partnerskich relacji z kooperantami
-
Wybór dostawców dokonywany na bazie atrakcyjności finansowej i jakościowej oferty
-
Rozwiązywanie problemów na drodze dialogu i kompromisu
Program „Rzetelna Firma”
-
Potwierdzenie wiarygodności płatniczej przez Krajowy Rejestr Długów
-
Zwiększenie transparentności i odpowiedzialności poprzez uczestnictwo w ogólnopolskim systemie wymiany informacji gospodarczych – KRD
-
Przynależność do wyselekcjonowanej grupy ok. 31 000 firm posiadających certyfikat „Rzetelna Firma”
§7 Kodeks Etyki wyznawany przez pracowników Unimot Express
Konsekwencja w dążeniu do celu
-
Sumienna realizacja powierzonych zadań
-
Determinacja w dążeniu do osiągnięcia celów
-
Zaangażowanie w pracę
-
Dążenie do zakończenia rozpoczętych zadań
Współpraca i partnerstwo
-
Współdziałanie wewnątrz firmy
-
Jawna komunikacja z pracownikami i przełożonymi
-
Budowanie zaufania na bazie współpracy
Uczciwość i odpowiedzialność
-
Uczciwe postępowanie wobec siebie i innych
-
Dotrzymywanie danego słowa
-
Brak obietnic bez pokrycia
-
Odpowiedzialność za swoje działania oraz za zarządzany zespół
Profesjonalizm
-
Dążenie do bycia ekspertem w swojej dziedzinie
-
Osiąganie najwyższej jakości świadczonej pracy
-
Rozwijanie swoich kompetencji i świadome podejmowanie się nowych zadań
Racjonalność
-
Kierowanie się zasadą gospodarności przy podejmowaniu decyzji
-
Świadome podejmowanie ryzyka
-
Dbanie o koszty
-
Poszanowanie mienia firmy
§8 Przestrzeganie Kodeksu Etycznego
Każdy pracownik ma obowiązek zapoznać się i stosować zapisy Kodeksu Etycznego.
Przełożony ma obowiązek popularyzować i wyjaśniać zasady Kodeksu Etycznego oraz zdecydowanie reagować w sytuacji jego naruszania wśród podległych pracowników.
Zasady Kodeksu Etycznego mają również zastosowanie dla osób i instytucji działających w imieniu spółki.
Czerwiec, 2010
Przewodniczący RN – Zdzisław Sikorski
Sekretarz RN – Magdalena Sikorska
Członek RN – Czesław Sadkowski
§1 Definicje:
Ład Korporacyjny (ang. corporate governance) to całokształt działań i regulacji ukierunkowanych na zapewnienie równowagi pomiędzy interesami wszystkich podmiotów zaangażowanych w funkcjonowanie danej spółki (inwestorów, kadry zarządzającej, pracowników i dostawców), co sprzyja jej rozwojowi.
Kodeks Etyczny jest zestawieniem wartości moralnych będących kluczowym wyznacznikiem postępowania Firmy i jej pracowników. Celem jest kształtowanie właściwej kultury pracy wewnątrz Firmy oraz pomiędzy Firmą a jej otoczeniem.
§2 Podstawy sporządzenia oświadczenia o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego
W Polsce zasady ładu korporacyjnego, zebrane w dokumencie „Dobre praktyki w spółkach publicznych”, po raz pierwszy zostały inkorporowane przez władze Giełdy papierów Wartościowych w Warszawie we wrześniu 2002 r. Dokument ten wskazywał podstawowe zasady etyki biznesowej, jakimi w codziennej działalności powinny kierować się spółki giełdowe. Kolejna wersja zasad – „Dobre praktyki w spółkach publicznych 2005” – obowiązywała od początku 2005 r. do zakończenia 2007 r.
Obowiązujący Dokument prawny:
-
Uchwała Rady Giełdy Nr 12/1170/2007 z dnia 4 lipca 2007 r. w sprawie uchwalenia „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW”
§3 Profil i misja spółki:
Firma zajmuje się przede wszystkim hurtową i detaliczną sprzedażą: paliw silnikowych, olejów i smarów, olejów opałowych, gazów płynnych (LPG), gaczy i parafin. Celem działania jest rzetelne, kompetentne i profesjonalne świadczenie usług handlowych w kraju i za granicą.
§4 Organy zarządzające i nadzorcze spółki:
Zgromadzenie wspólników
-
Zgromadzenie jest zwoływane i przygotowywane zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych i wynika z umowy Spółki.
Rada Nadzorcza
-
Pan Zdzisław Sikorski – Przewodniczący RN
-
Pani Magdalena Sikorska – Sekretarz RN
-
Pan Czesław Sadkowski – Członek RN
Zarząd
-
Pan Adam Sikorski – Prezes Zarządu
-
Pani Małgorzata Garncarek – Członek Zarządu
-
Pan Przemysław Podgórski – Członek Zarządu
§5 Zasady ładu korporacyjnego spółek notowanych na GPW stosowane przez Unimot Express
Spółka prowadzi przejrzystą i efektywną politykę informacyjną, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych metod, jak i z użyciem nowoczesnych technologii, zapewniających szybkość, bezpieczeństwo oraz szeroki dostęp do informacji.
Spółka zapewnia efektywny dostęp do informacji niezbędnych do oceny sytuacji i perspektyw spółki oraz sposobu jej funkcjonowania.
Spółka zapewnia funkcjonowanie swojej strony internetowej w języku angielskim.
Członkowie rady nadzorczej posiadają należytą wiedzę i doświadczenie oraz są w stanie poświęcić niezbędną ilość czasu na wykonywanie swoich obowiązków. Członkowie rady nadzorczej podejmują odpowiednie działania, aby rada nadzorcza otrzymywała informacje o istotnych sprawach dotyczących spółki.
Każdy członek rady nadzorczej kieruje się w swoim postępowaniu interesem spółki oraz niezależnością opinii i sądów, a w szczególności dba i to by:
-
nie przyjmować nieuzasadnionych korzyści, które mogłyby rzutować negatywnie na ocenę niezależności jego opinii i sądów,
-
wyraźnie zgłaszać swój sprzeciw i zdanie odrębne w przypadku uznania, że decyzja rady nadzorczej stoi w sprzeczności z interesem spółki.
Członkowie zarządu uczestniczą w obradach zgromadzenia wspólników w składzie umożliwiającym udzielenie merytorycznej odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie obrad zgromadzenia.
§6 Kodeks Etyki wyznawany przez spółkę Unimot Express
Zasady ogólne
-
Przestrzeganie obowiązującego porządku prawnego
-
Poszanowanie zasad uczciwości biznesu i zdrowej konkurencji
-
Szacunek dla godności człowieka i zasad kulturowych
-
Dbałość o środowisko naturalne
-
Transparentność/ otwarta komunikacja z instytucjami zewnętrznymi
-
Apolityczność
Pracownicy
-
Zapewnienie godnych i przyjaznych warunków pracy
-
Zdrowie i bezpieczeństwo pracy
-
Równe szanse zatrudnienia, awansu/rozwoju zawodowego
-
Ochrona prywatności danych pracownika
-
Zakaz konkurencji oraz przyjmowania/ oferowania znacznych korzyści majątkowych
Klienci i Kooperanci
-
Sprawna, uprzejma obsługa klientów
-
Staranny dobór produktów i kompleksowa obsługa
-
Terminowa realizacja zamówień
-
Budowanie trwałych, partnerskich relacji z kooperantami
-
Wybór dostawców dokonywany na bazie atrakcyjności finansowej i jakościowej oferty
-
Rozwiązywanie problemów na drodze dialogu i kompromisu.
Program „Rzetelna Firma”
-
Potwierdzenie wiarygodności płatniczej przez Krajowy Rejestr Długów
-
Zwiększenie transparentności i odpowiedzialności poprzez uczestnictwo w ogólnopolskim systemie wymiany informacji gospodarczych – KRD
-
Przynależność do wyselekcjonowanej grupy ok. 31 000 firm posiadających certyfikat „Rzetelna Firma”.
§7 Kodeks Etyki wyznawany przez pracowników Unimot Express
Konsekwencja w dążeniu do celu
-
Sumienna realizacja powierzonych zadań
-
Determinacja w dążeniu do osiągnięcia celów
-
Zaangażowanie w pracę
-
Dążenie do zakończenia rozpoczętych zadań
Współpraca i partnerstwo
-
Współdziałanie wewnątrz firmy
-
Jawna komunikacja z pracownikami i przełożonymi
-
Budowanie zaufania na bazie współpracy.
Uczciwość i odpowiedzialność
-
Uczciwe postępowanie wobec siebie i innych
-
Dotrzymywanie danego słowa
-
Brak obietnic bez pokrycia
-
Odpowiedzialność za swoje działania oraz za zarządzany zespół.
Profesjonalizm
-
Dążenie do bycia ekspertem w swojej dziedzinie
-
Osiąganie najwyższej jakości świadczonej pracy
-
Rozwijanie swoich kompetencji i świadome podejmowanie się nowych zadań.
Racjonalność
-
Kierowanie się zasadą gospodarności przy podejmowaniu decyzji
-
Świadome podejmowanie ryzyka
-
Dbanie o koszty
-
Poszanowanie mienia firmy.
§8 Przestrzeganie Kodeksu Etycznego
Każdy pracownik ma obowiązek zapoznać się i stosować zapisy Kodeksu Etycznego.
Przełożony ma obowiązek popularyzować i wyjaśniać zasady Kodeksu Etycznego oraz zdecydowanie reagować w sytuacji jego naruszania wśród podległych pracowników.
Zasady Kodeksu Etycznego mają również zastosowanie dla osób i instytucji działających w imieniu spółki.
Czerwiec, 2010
Przewodniczący RN – Zdzisław Sikorski
Sekretarz RN – Magdalena Sikorska
Członek RN – Czesław Sadkowski